Rozvoj zrakového vnímání 3

AL00049
Neohodnoceno

Rozvoj zrakového vnímání 3 - Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji zrakového vnímání a prevenci potíží ve čtení a psaní plynoucích z nedostatečné zrakové percepce. Knížka se věnuje rozlišení a pojmenování barev, odlišení tvarů prvků. V knize jsou zahrnuta cvičení z oblasti zrakové diferenciace, zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, rozlišení figury a pozadí, rovněž také cvičení k rozvoji očních pohybů.

21 x 29,7 cm | 64 stran | Jiřina Bednářová


  • 153,64 Kč bez DPH
  • Skladem
169 Kč
Kategorie: Knihy
 

Rozvoj zrakového vnímání 3 - pro děti od 5 do 7 let
Jak krtek Barbora pomohl objevit poklad

Publikace obsahuje:
1) cvičení pro děti od 5 do 7 let, která se zaměřují mimo jiné na rozvoj:
- rozlišování a pojmenování barev
- rozlišení figury a pozadí
- zrakové analýzy a syntézy
- uvědomování si posloupnosti
- pravo-levé a prostorové koordinace

2) metodický návod pro dospělé, který:
- doporučuje zásady pro práci s dítětem
- pomáhá překonávat obtíže

Vy ještě neznáte krtka Barboru? Tedy dovolte, abych vás seznámila. Krtka Barboru si pro zvídavé děti a jejich dospělé přátele vymyslila známá autorka, pedagožka pracující v poradenství, která má bohaté praktické zkušenosti v přípravě dětí na školní práci i v podpoře dětí, které mají ve škole potíže se čtením a psaním. S ní spolupracuje malíř a ilustrátor, kterému se Barbora, jeho přátelé i všechny úkoly v knížkách (nejen o krtkovi) daří nakreslit k radosti čtenářů. Knize, kterou právě listujete a která je určena dětem ve věku 5 až 7 let, předchází 1. díl pro děti ve věku 3 až 5 let a 2. díl určený dětem ve věku 4 až 6 let, tedy předškolákům. Prohlédněte si je, protože je možné, že by bez ohledu na věk vašemu dítku prospěla práce nejprve s některým z nich. V těchto dílech Barbora nejprve „uviděl svět“, potom „našel cestu domů“: to vše v zajímavém příběhu, při plnění úkolů spolu s dětskými kamarády. V 3. díle určeném dětem ve věku 5 až 7 let, tedy před nástupem do školy nebo prvňáčkům, krtek Barbora pomáhá objevovat poklad. O jaký poklad jde, to se dozvíme až na konci knížky. Objevování pokladů není vždy snadné, může však být lákavé a zajímavé. Jistě mi dáte za pravdu, že pro nás, kteří máme to štěstí, že vidíme, je zrakové vnímání důležitou cestou k poznání, objevování. Někdy si však neuvědomujeme, že vidět neznamená vždy vidět správně, přesně, umět rozlišit přesně tvary, velikost různých předmětů, správně vnímat, co se kolem nás děje. Tato schopnost se u člověka vyvíjí postupně od narození a vlastně celý život. Víme, že v některých profesích je přesnost zrakového vnímání naprostou nezbytností. Děti, které nastupují do 1. ročníku základní školy, budou potřebovat zrakové vnímání vedle sluchového vnímání, rozvinuté grafomotoriky, pozornosti a dalších předpokladů tvořících školní zralost, k tomu, aby se úspěšně učily číst, psát, počítat, aby měly ze školy radost. Právě zrakové vnímání, jemuž je tato kniha věnována a které rozvíjí, je důležité pro rozlišení písmen, číslic, dodržování jejich správného pořadí. Jistě uznáte, že pokud získá dítě příjemnou, hravou formou dovednosti, které bude ve škole potřebovat, bude se lépe učit a bude ve škole rádo. Nesmíme však také zapomenout na jednu důležitou věc: plnění úkolů, povzbuzení úspěchem kladně ovlivňuje pozornost dítěte, rozvíjí jeho pracovní návyky. V knize uvedená cvičení, úkoly, sám zajímavý příběh také působí na rozvoj slovní zásoby, schopnosti souvislého vyjadřování. Nejde tedy jen o „pouhé“ rozlišení tvarů, vnímání figury a pozadí, rozlišení detailů a rozdílů, jde o vytváření spojení v mozku, rozvíjení rozumových schopností dítěte. Starosti se čtením, psaním a počítáním však mohou mít i děti ve vyšších ročnících prvního stupně základní školy. Rovněž pro ně je vhodné využít úkoly uvedené v této knize k rozvíjení zrakového vnímání, prvního kroku při odstraňování čtenářských obtíží. K zájmu o čtení je může přivést příběh krtka Barbory. Ještě jednu malou poznámku na konec: aby se úspěch dostavil, musí mít dítě vedle sebe chápajícího a laskavého dospělého, který je povzbudí, pomůže překonat překážky. Zkuste si vyřešit některé úkoly, opravdu nejsou zcela jednoduché. Než se do společné práce pustíte, přečtěte si pozorně autorčina doporučení v závěru knihy a hlavně v textu u každého úkolu. Přeji vám i dětem hodně úspěchů v objevování pokladu. PhDr. Alena Šafrová externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně.

Podobné produkty

  • Rozvoj vnímání a poznávání 1
    Rozvoj vnímání a poznávání 1. Pracovní listy jsou zaměřeny pro děti se specifickými poruchami učení, ale i dětem zdravým. 88 stran | 2011 | Věra Pokorná
    119,83 Kč bez DPH
    145 Kč
  • Rébusy pro rozvoj myšlení
    Rébusy pro rozvoj myšlení. Kniha nabízí zajímavé rébusy, při jejichž řešení děti rozvíjejí myšlení, logické uvažování, fantazii a v neposlední řadě rozšiřují slovní zásobu. 128 stran...
    183,64 Kč bez DPH
    202 Kč
  • 9788026200246 up
    Velké logopedické pexeso 3. Každé téma je tvořeno 10 dvojicemi obrázků. Pexeso se dá hrát klasickým způsobem, ale také pod vedením rodičů dle návodu. 48 stran | 2011 | Ilona...
    116,36 Kč bez DPH
    128 Kč
  • 9788026200604 upTip
    Logopedické pohádky. Pohádkové příběhy, které jsou zaměřené na nejčastěji procvičované skupiny hlásek. 184 stran | 2012 | Ilona Eichlerová, Havlíčková Jana, Michaela Bergmanová...
    289,09 Kč bez DPH
    318 Kč
  • 9788026203827 up
    Šimonovy pracovní listy 19 - Rozvoj jemné motoriky. Metodické pokyny a doplňující úkoly se zaměřují na rozvoj jemné motoriky u dětí. 64 stran | 2013 | Kateřina Konvalinová
    114,55 Kč bez DPH
    126 Kč
  • Jak naučit děti pravidlům
    Jak naučit děti pravidlům - Kniha je určena rodičům, kteří chtějí být svým dětem přátelskou oporou, dopřát jim dostatek svobody a volnosti, ale nechtějí, aby se jim jejich přístup vymkl...
    217,27 Kč bez DPH
    239 Kč

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:
 
Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.